luni, 29 noiembrie 2010

Raport de activitate la doi ani de mandat


Dat fiind angajamentul pe care mi l-am luat in fata pitestenilor si nu numai, la implinirea a doi ani din actualul mandat parlamentar, ma simt dator sa va informez, punctual, asupra activitatii desfasurate pana in prezent. Activitatea mea de parlamentar nu este un secret pentru nimeni, aceasta fiind reflectata de mijloacele mass-media si putand fi consultata pe site-ul Camerei Deputatilor.

Acest raport isi propune sa va aduca la cunostinta faptele aflate in spatele celor 13 motiuni, 46 de declaratii politice, 15 proiecte legislative si multe amendamente la legea bugetului, al caror cosemnatar sunt.

Principiul calauzitor in activitatea mea parlamentara a fost si este reprezentarea concreta si cat mai sustinuta a judetului si a populatiei, prin cunoasterea si implicarea in rezolvarea problemelor comunitatii, potrivit competentelor legale, principiu reflectat si in cele 55 de luari de cuvant in 52 de sedinte ale Comisiei pentru politica economica, reforma si privatizare din care fac parte ori in plen, 350 de intrebari sau interpelari si peste 1000 de corespondente oficiale uzuale realizate pana acum.

Corespondenta oficiala uzuala si, mai ales, intrebarile si interpelarile, ma situeaza pe locul 4 in Parlament, eu fiind cel mai activ dintre parlamentarii argeseni si cei liberali la acest capitol esential de activitate.

In ceea ce priveste sursele de cunoastere ale problemelor cetatenilor, corespondenta cu institutiile centrale si locale, preponderent cu edilii locali, materialele din presa dar si sesizarile de la cetateni in urma discutiilor cu acestia, au avut un rol primordial.

Alaturi de echipa mea de la cabinetul parlamentar si de consilierii locali si judeteni ai Partidului National Liberal m-am aplecat asupra multor probleme de larg interes local si judetean. Chiar daca colegiul parlamentar pe care il reprezint cuprinde doar Pitesti Nord, Bascov si Babana, am sprijinit in aceeasi masura toate comunitatile locale din Arges, indiferent de culoarea politica a edililor ce le conduc.

Printre problematica abordata se numara riscul seismic, alunecarile de teren si protectia contra inundatiilor, alimentarea cu apa potabila, electrificarea si alimentarea cu gaze naturale, construirea sau reabilitarea unor asezaminte culturale, lacase de cult si restaurarea monumentelor istorice. Aceste probleme au fost identificate in tot judetul si anume: Aninoasa, Arefu, Babana, Balilesti, Barla, Berevoiesti, Bogati, Boteni, Bughea de Jos, Campulung Muscel, Corbi, Curtea de Arges, Davidesti, Domnesti, Dragoslavele, Godeni, Harsesti, Hartiesti, Izvoru, Leresti, Lunca Corbului, Maracineni, Merisani, Micesti, Mihaesti, Mioveni, Mosoaia, Musatesti, Pietrosani, Rancaciov, Rucar, Sapata, Stolnici, Suseni, Titesti, Topoloveni, Vulturesti.

De asemenea, infrastructura judetului a reprezentat intotdeauna o prioritate pentru activitatea mea parlamentara ceea ce m-a determinat sa fac numeroase demersuri pentru reabilitarea drumurilor si podurilor (DN 7, DN 7 D, DN 73, DN 73 C, DN 73 D, DN 65 A, 67 B, podurile de la Darmanesti, Leresti, Mioveni, Piscani, pasajele de la Bascov si Stefanesti), reabilitarea drumurilor locale (DJ 732 C, DC 128, DC 97 A), imbunatatirea conditiilor de trafic rutier (Pitesti), construirea autostrazii Pitesti – Sibiu si a caii ferate Valcele – Ramnicu Valcea, refacerea infrastructurii feroviare, conservarea si valorificarea garilor si cantoanelor CFR (Borlesti, Merisani, Valcele), siguranta circulatiei pe drumurile publice, calitatea materialului antiderapant, plantarea perdelelor de vegetatie si montarea panourilor parazapezi.

Printre prioritatile mele s-au numarat si dezvoltarea potentialului turistic al judetului (in Piatra Craiului si Fagaras), a turismului balnear si agroturismului, subiect in stransa legatura cu protectia mediului (situri contaminate, recuperarea deseurilor, arii protejate, ecologizarea Cheilor

Dambovicioarei), a padurilor (Trivale, programul SUMAL, inasprirea sanctiunilor in domeniul silvic), irigatiile, desecarile si impaduririle.

Ca liberal si membru al Comisiei pentru politica economica, reforma si privatizare, am atras atentia guvernului, prin interpelari si declaratii politice, asupra unor probleme cu care se confrunta economia subliniind ca solutii reducerea taxelor si impozitelor, rambursarea TVA, imbunatatirea climatului economico-social si a mediului de afaceri, reducerea unor posturi de conducere in administratia publica centrala si justitie (M.F.P., M.A.I., M.C.P.N., M.D.R.T., M.S., C.S.M., C.N.A.D.N.R. S.A.), luarea de masuri anticriza si reducerea somajului, aducand reglementari legislatiei in vigoare (legea nr.230/2007, legea nr.215/2001, OUG nr.156/2007, OUG nr.85/2008, OUG nr.34/2009, OUG nr.58/2010, OMF nr.2281/2009, OMECT nr.5132/2009, contractele de asigurare obligatorie a locuintelor). De asemenea, am solicitat organismelor abilitate sa ia masuri pentru combaterea evaziunii fiscale (in panificatie, comert, reabilitarea termica a blocurilor de locuit), a contrabandei cu tigari, a transportului neautorizat de persoane si pentru sporirea controlului calitatii in servicii de desfacere a produselor alimentare.

Pe parcursul ultimilor doi ani mi-au fost aduse la cunostinta o serie intreaga de probleme din cadrul sistemului sanitar. In vederea solutionarii acestor probleme, am solicitat sprijinul ministerului de resort pentru implementarea unor programe (in cardiologie, oncologie, diabetologie, transplant celule stem ori telocite, vaccinari) si investigatii medicale pentru populatie, dotarea cu ambulante, aparatura si finantarea costurilor unor unitati medico-sanitare (Pitesti, Vedea) precum si sprijinirea tratamentului minorilor bolnavi si a persoanelor cu handicap.

Tinerii sunt un bun, o valoare, nu o problema ce trebuie rezolvata. Tinerii inseamna dinamism, initiative, spontaneitate, prospetime, curaj, optimism. De aceea am depus eforturi sustinute pentru reabilitarea scolilor si taberelor scolare (Babana, Bughea de Jos, Ciofrangeni, Corbeni, Darmanesti, Draganu, Lunca Corbului, Nucsoara, Stefan cel Mare, Tigveni), construirea de gradinite (Pitesti, Babana, Rucar), si a bibliotecilor scolare, alocarea de microbuze scolare dar am si atras atentia forurilor abilitate asupra riscului comercializarii si consumului de produse etnobotanice.

Activitatea desfasurata inca din mandatul trecut mi-a adus renumele de deputatul pensionarilor. De aceea, si mandatul acesta am continuat sprijinirea pensionarilor pentru recalcularea pensiei, obtinerea biletelor de tratament si eventuala decontare a tichetelor CFR neutilizate de acestia.

O mare parte a activitatii mele ca si parlamentar mi-am dedicat-o municipiului Pitesti. Printre problemele de larg interes pe care m-am axat se numara obtinerea compensatiei la energia termica, reabilitarea sediilor institutiilor de utilitate publica (Oficiul Postal nr.1 Pitesti), a salilor de sport, a statiilor de transport in comun, iluminatul public, amenajarea si reamenajarea spatiilor verzi, parcuri, locuri de agrement si de joaca pentru copii, taxiuri specifice pentru persoanele cu handicap fizic (dar si pentru Campulung, Curtea de Arges, Mioveni), curatenia publica, amplasarea de cosuri de gunoi si compostoare electronice pe mijloacele de transport in comun, probleme ale asociatiilor de proprietari, reabilitarea trotuarelor si aleilor, imbunatatirea conditiilor din scoli si a activitatii unor institutii (Filarmonica Pitesti).

Consider ca activitatea mea demonstreaza ca sunt un om politic care isi tine promisiunile. In calitate de parlamentar aflat la al doilea mandat de deputat, intentionez sa imi respect promisiunile facute precum si juramantul dat la investire, prin implicare si gasirea de solutii concrete la problemele pe care cetatenii le intampina.

De aceea, va reinnoiesc invitatia de a ne vizita cu orice problema la biroul parlamentar, de luni pana vineri, intre orele 10.00 – 17.00, unde ma puteti gasi pe mine sau pe consilierii mei.

Va multumesc pentru rabdarea de a fi citit aceasta scrisoare si va asigur de toata consideratia!

Deputat de Arges al Partidului National Liberal

Andrei Dominic Gerea


Sursa: Andrei Gerea

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu