duminică, 30 august 2009

De ce sunt liberal...

Ion Zurescu, redactorul şef al ziarului „Liberalul" din perioada 1946-1947, a murit in detentie la penitenciarul Aiud in anul 1960 neclintit in credinta lui liberala. Iata ce scria inainte de a muri:

"De ce sunt liberal?
- Sunt liberal fiindca doresc sa gandesc, sa vorbesc si sa muncesc liber.
- Sunt liberal fiindca doresc sa-mi respect credinta asa cum o respect eu pe a tuturor oamenilor.
- Sunt liberal fiindca doresc sa-mi rostesc parerile fara teama si fara amenintari.
- Sunt liberal fiindca doresc sa muncesc si sa ma pot bucura de rodul intreg al muncii mele cinstite.
- Sunt liberal fiindca doresc sa-mi fie respectata viata, familia, avutul si casa, asa cum le respect si eu pe ale tuturor romanilor.
- Sunt liberal fiindca doresc sa pot lasa urmasilor mei agoniseala vietii mele.
- Sunt liberal fiindca doresc sa traiesc si sa ma desavarsesc potrivit puterilor şi inclinatiilor mele.
- Sunt liberal fiindca doresc ca toti oamenii sa traiasca liberi si demni.
- Sunt liberal fiindca doresc ca fiecare om sa ocupe in lume locul potrivit puterilor si meritelor sale.
- Sunt liberal fiindcă doresc sa traiesc liber intre oameni liberi si nu in mijlocul unei gloate.
- Sunt liberal fiindca doresc sa fiu carmuit de cei mai buni alesi ai unor oameni liberi.
- Sunt liberal fiindca doresc ca libertatea si demnitatea neamului si a Tarii mele sa fie respectate asa cum le respecta si el pe ale tuturor fara a stanjeni desavarsirea mea ca om.
- Sunt liberal fiindca doresc ca lumea sa propaseasca prin munca si prin intelegerea tuturor oamenilor si a tuturor neamurilor si nu prin discordia lor.
- Sunt liberal fiindca socot libertatea bunul cel mai de seama al omului, iar pe om bunul cel mai de pret al lumii.
- Sunt liberal fiindca nu ma simt cu adevarat om decat daca traiesc liber.
- Sunt si raman liberal fiindcă Partidul Naţional Liberal prin marii sai conducatori din trecut ramane aparatorul tuturor acestor libertati si infaptuitorul tuturor marilor reforme.
- Ca liberal inteleg ca lupt pentru libertate si pentru tara."

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu