miercuri, 17 februarie 2010

"Cititi, vo rog..."

De Mircea Diaconu

,,Cititi, va rog...
Chiar daca unii dintre dumneavostra nu stiti, aflati ca pe la 1050 e.n., intr-un oras persan traia un om care se numea Omar Khayyam. Si-a spus Khayyam dupa tatal lui care era fabricant de corturi, deci khayyam. In toata viata lui a facut matematica, filosofie si, probabil undeva in noptile sale persane, a scris poezie, sub stelele secolului acela, in urma cu o mie de ani.

Am mai citit din poezia lui cand eram tanar, imi trebuia la facultate. S-a intamplat insa, sa citesc de curand si, batran fiind si eu, trecut deja prin cea mai mare parte a vietii mele, am contatat ca tot ce i-a trecut prin suflet si prin munte acestui om, dincolo de sublima poezie, este exact ce simt si vreau si eu, alt om, la distanta de o mie de ani. Am fost fericit, m-am linistit, m-am impacat cu lumea, care era aceeasi acum o mie de ani, chiar daca si el voia sa o schimbe, ca si mine, ca si tine. M-am linistit, m-am impacat cu ea, caci acel om, noi si cei de peste alta mie de ani suntem universul. Cititi, va rog, Omar Khayyam si va veti linisti.”

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu